Az ünnepi szezon nemcsak a vásárlóknak jelent mozgalmas időszakot, hanem a cégek számára is komoly kihívásokat tartogat. Az IKEA és az euJobs HR-Group 10 évre visszanyúló együttműködése jól mutatja, hogyan lehet összehangolni a nagyvállalati működést a rugalmas munkaerő-toborzással. Hogyan biztosítják, hogy minden pozíció betöltött legyen? Milyen szerepet játszik a diákmunka az év végi hajrában? A TrendFM Monitor délután című műsorában Pataki Zoltán alapító, tulajdonos és Szabó Tamás az IKEA fulfillment vezetője egyebek mellett ezeket a kérdéseket is megválaszolták.
Az interjú főbb részei:
Szezonális csúcsidőszakok
- Legnagyobb forgalom: augusztus végétől karácsonyig.
- Hosszú távú gondolkodás: munkavállalók tartós foglalkoztatása, alkalmi munkaerővel kiegészítve.
Diákmunka, mint sokoldalú megoldás
- Diákokat egyenrangú kollégaként kezelik, kedvezmények és közösségi élmények biztosítása.
- Karrierlehetőségek: több osztály közötti mobilitás, hosszú távú fejlődés lehetősége.
Rugalmasság és új munkamodellek
- Kattints és vedd át: online rendelés, gyors összekészítés, időablakos átvétel.
- Éjszakai és szezonális műszakok a vásárlói élmény növelésére.
Innováció és vásárlói élmény
- Digitális technológiák bevezetése: kisebb alapterület, gyorsabb és kényelmesebb vásárlás.
- Új logisztikai projektek a hatékonyság növelésére, például Soroksáron.
Közösségi és skandináv vállalati kultúra
- Befogadó közeg és közösségi programok.
- Fiatal generációk számára vonzó munkakörnyezet.