A mai recruitereknek már igencsak topon kell lenniük, ha meg akarják találni a legmegfelelőbb munkaerőt. A régi módszerek már nem játszanak, és nem is fog a szakembereknek egyedül menni, nem véletlen, hogy a HR folyamatok szerves részévé vált a marketing is. Ez a két, kéz a kézben járó terület annyira egybefonódott mára, hogy sok cégnél közös stratégiával indulnak neki az évnek. Ahhoz, hogy jobban tudj toborozni, a brandedet is építened kell. Összegyűjtöttük tehát, mik azok, amik biztosan beválnak a diákok toborzása kapcsán 2024-ben.
A social media volt, van, lesz
A közösségi média mindig is erősen kötődött a marketinghez, és bizony a diákok toborzása terén is elengedhetetlen eszközzé vált. A Facebook, a Messenger, az Instagram, a TikTok, és a Reddit mind-mind olyan platformok, ahol a célközönség amúgy is jelen van, és egy jelöltre szabott hirdetéssel könnyen behúzhatók a potenciális jelentkezők. A TikTok és a Reddit esetében egyelőre a márkaismertség növeléssel lehet sikereket elérni, de ott sem lehetetlen a jelöltgyűjtés. Az biztos, hogy a social media platformok toborzási eszközként még jó darabig velünk maradnak, így érdemes kísérletezni a különböző hirdetéstípusokkal, kreatívokkal.
Állásportálok
Nincs abban semmi meglepő, hogy ez is a listánkra került. Az állásportálok még mindig talán a leghatékonyabbak e tekintetben, s egyben megkerülhetetlen felületei a toborzásnak. Bár az infláció ezeket az oldalakat is sújtotta, így ma már nem kevés büdzsét kell tervezni egy-egy hirdetésre, a komolyabb pozíciókra még mindig innen érkeznek a legrelevánsabb jelentkezők.
A saját weboldal ereje
Marketing szempontból egy jól keresőoptimalizált weboldal aranyat ér. Hát még, ha a weboldalon egy külön karrier oldalt is létrehoznak, ami kellőképpen megtámogatott SEO részről. Ne felejtsük el, hogy legtöbbször a Google találati listáján is a cég weboldala jelenik meg legfelül, így érdemes olyan toborzó hirdetéseket futtatni a Google Ads-ben, vagy más hirdetési platformokon, amik a karrier oldalra, vagy annak aloldalaira vezetnek. A nagy látogatószám pedig még nagyobb organikus elérést fog generálni a keresőkben.
Influenszer együttműködés
Legyen szó csak egy videóról, vagy posztról, esetleg egy pár hetes kreatív kampányról, az influenszerekkel való közös munka a legtöbbször jövedelmező együttműködés. Persze itt is felmerül a hihetőség és a kreativitás kérdése, hogy az adott véleményvezér mennyire népszerű a célcsoport körében, és mennyire adnak a szavára. A megfelelően kiválasztott influenszer nemcsak a márkánkat és termékeinket népszerűsítheti, hanem az employer brandingben is segítségünkre lehet.
Offline „eszközök”
Az online mellett az offline színtéren is jó eredményeket lehet elérni: különböző rendezvényeken, például állásbörzésen való megjelenéssel, egy-egy fesztiválon való kitelepüléssel a brandépítés mellett akár toborozni is lehet diákokat különböző pozíciókra. A rendezvényeken túl plakátokon és citylightokon is érdemes hirdetni cégünket és állásajánlatainkat. Meglepő, de még mindig működnek. És minél több helyen találkozik velünk a célcsoport, annál sikeresebb a toborzás is.
+1: nem mindegy, hogyan fogalmazol
Egyszerű, érthető, letisztult hirdetések kellenek, ugyanakkor néhány konkrétumra kifejezetten fontos kitérni a szövegben. Míg régebben elég volt kirakni egy rövid hirdetést arról, hogy „Budaörsön raktári munka, jelentkezz most!”, addig ma már cégnevet, pozíciót, a munkavégzés pontos helyét és konkrét bért, illetve a juttatások megnevezését várják el az álláskeresők előzetes tájékoztatásul. Az alkalmi vagy rövidtávú munkáknál nem, de a hosszútávú pozícióknál fontos a környezet és a csapat milyenségének megemlítése. Sőt, sokszor egy-két fotó feltöltése a munkahelyről még szimpatikusabbá teheti a céget. Segítségünkre lehet a hirdetés megírásában a mesterséges intelligencia is, de vigyázzunk, ne legyen unalmas és hosszú a szöveg!
Konklúzió: nem minden esetben válik be mindegyik online és offline eszköz, és mindig meg kell vizsgálni, hogy az egyes pozíciókhoz melyik passzol. Láthatjuk, hogy elég tág toborzási eszköztárral kell rendelkezni ahhoz, hogy megtaláljuk a megfelelő munkaerőt cégünk számára. Ha nem szeretne ezzel vesződni, vagy egy 20 éves tapasztalattal rendelkező iskolaszövetkezetre bízná a toborzást, keressen minket!